Πώς σπαταλάται το φαγητό στα σούπερ μάρκετ

 

Πώς σπαταλάται το φαγητό στα σούπερ μάρκετ 

Κρίσιμοι παράγοντες: η αισθητική της συσκευασίας, η προσεχής ημερομηνία λήξης ή ακόμα και μια κακή διαχείριση των αποθεμάτων.  

Σπατάλη φαγητού στα σούπερ μάρκετ

Το σούπερ μάρκετ είναι το συλλογικό βασίλειο, όπου όλοι έχουμε μια θέση υπέρ, της σπατάλης τροφίμων. Οι στατιστικές δεν λένε τα πάντα για αυτό το σκάνδαλο, αν και σύμφωνα με μια μελέτη της FAO, πρόκειται για 222 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Όλα προϊόντα είναι ακόμη τέλεια εδώδιμα.  

Αλλά πού γεννιέται η σπατάλη φαγητού στα σούπερ μάρκετ; Και πώς θα μπορούσε να ξεπεραστεί;  

Μη πωληθείσα τροφή

Η πρώτη κατηγορία σπατάλης αφορά φρέσκα προϊόντα όπως φρούτα, λαχανικά, κρέας και ψάρι, που έχουν μικρή διάρκεια και μπορεί να απορριφθούν και να καταλήξουν στα σκουπίδια αν δεν πωληθούν εγκαίρως.  

Αισθητικές ατέλειες 

Ορισμένα προϊόντα που δεν πληρούν τα αισθητικά πρότυπα (π.χ., φρούτα με μικρά χτυπήματα ή ελαφρά μαραμένα λαχανικά) συχνά απορρίπτονται, παρόλο που είναι ακόμη εδώδιμα.  Επιστημονικές έρευνες διαφόρων επιπέδων επιβεβαιώνουν τη λαϊκή θεωρία του «Άσχημο αλλά νόστιμο», δηλαδή ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πιο γευστικά όταν δεν είναι τέλεια αισθητικά. Ένα μήλο με ρωγμή στην φλούδα,πιο κοντό η πιο χοντρό, σίγουρα έχει περισσότερη γεύση,έχει δεχθεί λιγότερα φυτοφάρμακα  λιγότερο νερό και περισσότερες βιταμίνες από ένα στρογγυλό και γυαλιστερό μήλο. Το ίδιο ισχύει για την μπανάνα όταν έχει φλούδα με καφέ κηλίδες, που δείχνουν το καλύτερο σημείο ωρίμανσης.  

Λανθασμένη διαχείριση αποθεμάτων

Αν τα σούπερ μάρκετ δεν μπορούν να προβλέψουν σωστά τη ζήτηση, μπορεί να μείνει πολύ φαγητό στα αζήτητα.  Και από εκεί, το βήμα προς τους κάδους απορριμμάτων είναι πολύ μικρό.  

Κατεστραμμένες ή κοντά στη λήξη συσκευασίες

Προϊόντα με σπασμένες συσκευασίες ή που πλησιάζουν την ημερομηνία λήξης συχνά απορρίπτονται.  

Πώς να μειώσουμε τη σπατάλη τροφίμων στα σούπερ μάρκετ 

Με τρεις πράξεις :

 ●Η πρώτη: να διευκολυνθούν τα σούπερ μάρκετ που θέλουν να δωρίσουν τα απορριφθέντα προϊόντα σε όσους ασχολούνται με κοινωνικά έργα, όπως κάποιοι εθελοντικοί σύλλογοι, με  υποστήριξη των οικογενειών σε ανάγκη. Στην Ιταλία και στην Γαλλία  έχουν κάνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση και έχουν νόμο που πλέον απλοποιεί πολύ αυτές τις δωρεές, που παλιά ήταν σχεδόν αδύνατες. 

●Ένα δεύτερο σημείο αφορά την ευθύνη των καταναλωτών: η σπατάλη στα σούπερ μάρκετ αποφεύγεται  κάνοντας σωστά τις αγορές, με λίγη προσοχή.  

●Τέλος, τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν καθημερινά τα προϊόντα που λήγουν σε εκπτωτικές τιμές.  Για παράδειγμα, να πωλείται το ψωμί της προηγούμενης ημέρας με έκπτωση 50 % .